Kläder till mig

Idag (sista dagen kupongen på HM gällde) lyckade vi faktiskt ta oss dit. Jag ställde klockan på 10 för att säkert veta att vi skulle få oss iväg i rimlig tid. Lillan är som jag nattuggla och har varit det sen hon var en månad gammal ungefär. Jag har börjat försöka styra om det lite för att underlätta sen när hon måste börja gå upp tidigt. Kan bli svårt att vänja om henne från att gå upp kl 11 till att gå upp 6 på morgonen när hon ska på dagis. Tänkte därför lite försiktigt börja ändra om hennes vanor redan nu. Det skadar ju inte om jag börjar få mig isäng lite tidigare på kvällarna så jag kan vakna och hinna med dagen istället för att sova bort hela förmiddagen. Detta har gått ganska bra. Hela förra veckan fick vi isäng hene runt 22. Hon accepterade detta och somnade så sött. Tills igår. Då hon kände att det var läge att vara vaken till halv 1. Suck.... men skam den som ger sig. Däremot funderar jag på om jag ska börja väcka henne tidigare. Eller om det resulterar i att hon bli super grinig eller sover mer på dagen och ändå somnar samma tid på kvällen. Vad tror ni?

 

På HM hittade jag faktiskt kläder så jag fick utnyttja rabatt kupongen. Eftersom man så sällan får bra rabatter från HM så vill jag ju självklart passa på när jag väl fått en. Det är riktigt skumt mode nu. Jag for dit ensam med lillan i vagn för att i lugn och ro gå igenom alla kläder. Efter 3 varv lyckades jag plocka ihop kläder för 600 kr. Det blev 2 oversize skjortor (en i jeans) en tröja (rekomenderad av Elin Kling) en sjal och ett 2 pack med baslinnen (mitt linne är inte randigt utan mörkgrått). Jag känner mig nöjd och har tom 150 kr kvar i present chek som jag kan köpa något fint till lillan för. Bilderna lånade jag från HM.

 

 

Smet in en sväng på Elgiganten för att köpa en högtagarkabel till subben. Den vi inte köpte på Media Markt igår för att jag trodde det skulle gå att koppla med vanliga högtalarkablar. Det gjorde jag till min väldigt gamla förstärkare jag köpte subben till. Det går inte till den nya fina förstärkaren vi har nu. Till den måste man ha en kabel med plugin kontakter. Som säljaren även sa till mig igår men jag valde att ignorera. Men det visade sig att dom inte hade den kabel jag behövde - jag chansade på att Expert kanske kunde ha, men han som hjälpte mig där visste inte vad han pratade om. Då han försökte sälja på mig fel kabel. Det hela slutade med att vi lik förbannat fick åka tillbaka till Media Markt idag igen för att inhandla rätt kabel. Jag har glömt bort hur härligt det är med en ordentlig baslåda. Riktigt värt. Glad är jag att alla mina gamla högtalare fortfarande fungerar också. Nu saknas bara centern och den har vi tänkt beställa på nätet när vi känner att eknomin finns för det. Vi har spanat ut en som kommer passa perfekt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0