Födelsedagsmiddag

Nu när vi är friska och krya kan vi återgå till veckans alla aktiviteter igen. Jättekul tycker jag. På tisdagar har vi babysång på Carlskyrkan. Det tycker vi (läs jag) är super. Särskilt fikat efter då vi i mammagänget (som även träffas på öppna på torsdagar) får surra av oss lite. Den här dagen började extra bra med att lillan inte fått sova något innan. Det gick faktiskt förvånansvärt bra trotts detta. Hon tog en snabb lur när jag ammade henne innan vi for därifrån. Vanan trogen blev vi utsparkade eftersom scouterna var på ingång. Vi är alltid sist av alla av någon anledning. Kanske för att vi alltid har så mycket att prata om när vi ses.

Idag fyller svärmor år. Hipp hipp hurra på din födelsedag. Vi var bjuden på middag. Jätteskönt att slippa laga mat emellanåt. Eftersom lillan bara sovit en kvart på kyrkan innan vi for därifrån insåg jag rätt snabbt att det var lika bra att gå dit. Så lillan kunde sussa lite i vagnen. Eftersom hon blivit känslig mot människor hon inte träffar så ofta och inte sovit något på dagen kändes det som dom sämsta förutsättningarna för ett lyckat besök. Vanan trogen somnade hon i vagnen. Dessvärre sov hon inte alls så länge som hon behövde. Förmodligen för att hon höll på att svettas ihjäl. När jag klädde av henne efter hon vaknat var hon alldeles blöt i håret stackaren. Det började jättebra med att hon skrattade så fint åt alla och det höll ganska precis en kvart. Tills hon kom på att hon numera är rädd för alla och började grina så fort någon annan än jag och älskling gjorde närmanden. Så jag hoppas att svärmor inte tog allt för illa upp. Hon är ju så mot alla mer eller mindre numera. Det ger ju med sig så småningom. Fina presenter fick hon med. En jätte söt t-shirt från hm av farmor och lambi mjukdjur av gammelfarmor.




Väl hemma skulle älskling iväg en sväng med min bil (saaben). Eftersom han är så snäll och låter mig ha passaten. Men tyckte att bilen började beté sig konstigt. Så han gick ut och kollade. Ena framdäcket är helt platt. Det är bortom punka. Han for förbi statoil och försökte pumpa upp det igen, men det hände inget. Så nu har vi bara en bil. Imorgon har jag inget särskilt planerat före älskling slutar, men på torsdag är det ju öppna som jag verkligen vill fara till. Som det ser ut nu verkar det inte som att det blir så :( Men jag håller mina (och lillans) tummar att bildocktorn fixar detta. Har han rätt däck hemma så tror jag det finns en liten chans.

Sötaste lillan har kommit på att hon tycker att Gizmo (inte Divan) är jätterolig och skrattar åt honom så fort hon ser honom. Det är ju hur gulligt som helst. Man vill bara äta upp henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0