Dopplaner



Nu har jag äntligen fått tummen ur och ringt Tegskyrkan och bokat dag och tid för Tuvas dop. Antar att det är nu allt "jobb" börjar. För jag måste knåpa ihop inbjudningar rätt omgående så vi hinner skicka ut dom till alla och få svar i tid. Så dom som inte bor i stan men ändå vill komma har en chans att planera ihop det så det fungerar. Fikat har jag inte tänkt börja fundera på än, men om någon känner sig manad att hjälpa till med det så är ni mer än välkomna ;) Saknar även en dopklänning, visst går dom att hyra?

Det blev inte så full dag som jag först trodde. Vi har varit på babysång idag igen. Lillan var lite mer vaken denna gång. Tror faktiskt hon tyckte det var ganska roligt. Hon små skrattade rätt mycket medans vi sjöng. Det är mindre pinsamt nu. Det beror nog till viss det på att det är samma människor och då känns det inte lika dumt (dom vet ju redan att jag inte kan sjunga). Men även att vi var färre än förra gången. Ungefär hälfen så många som sist. Jag börjar kunna lite fler sånger med och det hjälper nog också. Sista gången kanske vi sjunger högst ;)

Lillans farfar fyller år idag - stort grattis - och det var egentligen tänkt att vi skulle dit på middag. Men hans sambo har fått feber så det blev inställt. Jag som hade planerat att åka förbi både Jula och barnens hus när vi ändå skulle till mariehem. Det hade blivit tok stressigt (vi skulle vara där 16.30) men jag tänkte att det hinner vi galant. Största tidsoptimisten som jag är. Nu var det nog lika bra att det inte blev så. Lillan och älskling ligger just nu och vilar i våran säng. Hon har ju inte fått den sömn hon behöver på dagen som vanligt och han är helt färdig efter jobbet. Jag har ju glömt bort hur trött jag brukar vara efter jobbet och sliter ut honom på diverse äventyr utan en tanke på att han säkert är helt färdig. Han har ju ett väldigt fysiskt jobb dessutom. Fy på mig. Skärpning.

Nu har jag ju inte tinat något eftersom jag trodde att jag skulle slippa laga middag idag. Känner att jag inte är överdrivet sugen på blodpuddingen vi har i kylen. Så måste nog ta en sväng till ica och införskaffa något bättre.

Imorgon ska vi hälsa på på jobbet för första gången sen lillan föddes. Jag är väldigt nyfiken på hur det går för grabbarna där. Lite orolig med. Vill ju inte komma tillbaka till kaos...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tydligen kan man få låna dopklänning på kyrkan tror jag! Annanrs, ifall du vill så har min mamma kvar min dopklänning. Den är vit och rosa så den kom aldrig till användning på maltes dop. Och den är använd i tegskyrkan:)

2011-02-08 @ 20:24:47
URL: http://paandrasidanstaketet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0