Dagens usch



Idag går dagens usch till Media markt (eller egentligen Samsung) som har skit surround system. Det ska fan inte vara tänkt att man måste vara utbildad kärnfysiker för att få det att fungera. Enligt säljaren på Media markt skulle det vara det enklaste och mest prisvärda systemet. Jag har lust att kasta ut skiten från balkongen. Nu hjälper ju inte det mig att få det att fungera. Så får se vad dom har för besked på måndag då säljaren skulle återkomma (efter han pratat med samsungs support).Tyvärr blir vi nog inte av med skiten - är det något fel går det till service istället. Detta för att jag varit för seg med att lämna tillbaka det. Jag begriper ju att dom inte kan ta tillbaka ett 3 månader gammalt och använt system. Usch, usch, usch!!

Jag hade faktiskt ett till usch för dagen men har glömt vad det var. Det tog för mycket energi att ringa till Media markt. Men håll tillgodo, det kommer nog tillbaka i sinnom tid.

Min hals har börjat göra sig tillkänna - illa, jag har inte tid att bli sjuk. Inte nu. Så idag har jag försökt göra så lite som möjligt för att kurera upp mig. Vi hade faktiskt en hel förpackning med bra halstabletter i medicinlådan. Ibumetin kom även väl till hands. Så därför har jag "bara" tvättat (blev 3 maskiner mer än vad det brukar eftersom någon här har stulit min ordinarie tvättdag - onsdag) Där kom det, dagens andra usch går till alla nötter som bor i det här huset som inte vet hur en tvättstuga fungerar. Det är ALLTID någon du jävel (oftast inte samma person) som har varit ner och slängt in en snabb maskin innan man ska tvätta. Så när jag då ska hänga min tvätt på tork hänger deras skit där redan!!! Jag blir vansinnig. Även om det är tvättat och tort tycker jag ändå det är äckligt att gräva i andras kläder - framför allt underkläder. Dom har ju uppenbarligen haft tid att springa ner i stugan för att tvätta skiten och en gång till för att hänga upp den, ska det var så förbannat svårt att springa ner en tredje gång och hämta den när dom ser att någon har bokat tid. Det värsta jag hittils varit med om var en nöt som tyckte det var helt ok att sätta igång 2 maskiner PÅ MIN TVÄTTID! Hur tänker man då? Tur för denna människa att jag faktiskt hade tvättat klart. Hade jag inte det hade jag gått ner och satt mig i tvättstugan och väntat ut den här idiot till individ. När hon / han väl kommit skällt ut henne / honom efter noter. Nu behövde jag inte gå till så extrema metoder, men det börjar bli fruktansvärt irriterande när det händer var och varannan gång. Inte att dom inkräcktar på min tid, men att dom skiter i att plocka bort deras äckliga kläder när jag har bokad tvättid. Oftast är det barnfamiljer - det ser man lätt på kläderna. Jag har barn och lyckas ändå hålla min tid så köper inte att dom inte har tid. Köp en egen jävla tvättmakin då så kan ni tvätta när ni vill!!!!! Dagens andra usch går till er!

Pappa kom hit med all mp3 musik vi tappade från disken som kraschade :D Samtidigt försökte han klura ut varför vårat surrround system inte fungerar som det ska. Verkar som vi inte är helt dumma i huvudet - han fick det inte heller att fungera. Det var då jag ringde Media markt.



Vi har även hunnit med att ta en promenad till ica. Jag skulle köpa burkmat till lillan. Sagt och gjort har hon numera bestämmt sig för att potatis och morotspurén är äcklig. Hon åt den utan problem förra veckan, så vet inte riktigt vad som hänt där. Kanske är den god igen imorgon?

Nu är det hög tid att börja med middag någon som har ett bra filmtips för kvällen?

Kommentarer
Postat av: Jennie

Usch vännen de låter som du inte haft nån vidare dag idag.. :( Har tvärr inget filmtips för kvällen men tänkte på de där me att lillan inte ville äta helt plötligt..de är inte så att hon börjar få tänder?? :) Ebba har ju fått sin första nu..å processen före de var att hon till å me vägra äta gröten som hon ätit sen hon började äta nå annat än ersättning och bröstmjölk..såååå spana in i munnen hennes ;) Kanske är en gadd på G! ;)



Kraaam

2011-02-11 @ 21:02:29
URL: http://frokenstens.blogg.se/
Postat av: Lotta

Sedär, dax att gå en svenska lekton för mig kanske.. Man får ju skämmes :P

2011-02-11 @ 23:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0