Banangröt och gratis kläder



Jag chansar på att jag hinner skriva av mig lite innan lillan vaknar. Hon har sovit så sött i vagnen sen vi rullade ut på en prommis runt 13. Jag misstänker att hon kommer vakna exakt när som helst men ger detta ett försök iaf. Jag har insett att många börjar med smakportioner tidigare än 4 månader. Lillan blir ju 4 månader 9 februari, alltså bara en vecka bort. Vilken skillnad gör det? Ingen kom jag fram till så vi gick till ica igår och köpte banangröt från 4 månader. Elise tipsade om den, hennes son som är 10 månader äter den fortfarande. Tog även en burk med katrinplommonpuré utifall hon skulle bli lite hård i magen. Vi har nämligen fått 5 burkar med potatis och palsternackspuré som jag har tänkt börja med idag med (inte allt på samma gång givetvis). På gröten smakade hon lite misstänksamt ungefär 4 skedar, gissar att 3/4 åkte ut igen men lite fick hon i sig. Lite förvånad sådär. Hur söt som helst. Så nu ska jag truga med gröt varje morgon så borde det inte ta allt för lång tid innan hon äter en hel smakportion :D Tyckte hon skötte sig exemplariskt för att vara första gången hon smakat något annat än bröstmjölk (eller d-droppar och semper med men det räknas inte). Så det ska bli intressant att se vad hon tycker om potatis purén. Särskilt när vi kommer få en hel karta av den från tummen projektet nästa gång vi ska dit (nu på måndag). För 4 månaders kollen.



Medan lillan snaskade banangröt fick hundarna årets bus il. Så jag kunde inte låta bli att knäppa några bilder på min otroligt söta tik. Hon är väll för charmig ;) Orakad och fruktansvärt vinterblek (nästan som mig).
Och där vaknade lillan :P



Jag har lite kläder jag skänker bort till bättre behövande.Det är bara att hojta till om något verkar intressant för någon. Ni som följer den här bloggen kanske känner någon som känner någon som vill ha detta..... :P Jag vill inte det iaf. Så om ingen vill kännas vid detta så åker det till myrornas klädinsamling istället. Jag tycker det tar onödig plats i lillans redan överfulla garderob. Tröjorna är i strl 62, klänningen 80 och pyjamasen 68. Den har knäppning i ryggen, vilket är extremt opraktiskt när man inte har ett barn som sitter. Knapparna är rätt dåliga med. Men det kanske finns någon där ute som känner att dom vill ge den ett försök, den är trots allt gratis ;) och gratis är väll gott :P Eller varför inte som present till någon ni känner ;)



Jag känner att jag behöver reda ut hygien frågan. Så inte alla tror att jag är ett vandrande äckel / slusk. Jag menar då att när jag är hemma och gör inget - eller tar hand om hem och barn så finner jag ingen tid till att duscha förrän jag inser att det nog var rätt länge sen sist. Har jag saker planerat och måste lämna hemmet och vistas bland folk så smiter jag givitvis in i duschen en snabbis innan jag far någonstans. Det är inte alltid håret får sig en tvätt men duschar gör jag iaf.


En smakportion potatis och palsternacks pure till lillan medan hon forfarande är på bra humör (inte allt för hungrig). Sen tänkte jag sträck se LA ink (man blir ju inte lite sugen av att se sånt, tur jag är fattig småbarnsförälder). Men lite längre fram när vi har bättre ekonomi kommer lillan förevigas mest troligast på min ena underarm. Eller det är planen iaf.

Imorgon åker passaten till bildoktorn Mats.... hur ska vi klara oss med bara en bil :P Får hoppas han plåstrar om den fort.

Bye for now.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Ska spana på om den är nån som är intresserad av plaggen ;) Va kul att Tuva börjat me fast föda :) Du kommer å bli chockad om typ nån dag då födan kommer ut! ;) Lukten och konsistensen är en heeeelt annan än när dom ammas ;)

2011-02-02 @ 18:55:06
URL: http://frokenstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0