Back in business - nästan



Även om vi alla känner oss mer eller mindre överkörda av tåg så börjar vi iaf bli bättre. Det är ingen tvekan om det var magsjuka längre. Lillan fick feber på lördag kväll. Nojjig som jag är blev jag tvungen att ringa sjukvårdsupplysningen för att kunna gå och lägga mig (annars skulle jag fantisera ihop värsta sjukdommen det annars skulle kunna vara). Tydligen inte alls ovanligt i samband med magsjuka. Men hon hade ju bara spytt en gång på dagen så jag var fortfarande lite osäker. Men sen blev jag dålig lördag natt. Så fick ringa hem älskling från jobbet eftersom jag inte ens tog mig upp ur sängen på söndagen. Sen tog det nog bara halva dagen så var han dålig med. Vi spenderade halva eftermiddagen och hela kvällen nerbäddade i sängen.
Det är en väldigt fysiskt krävande sjukdom att ha magsjuka. Jag ska i förberedande syfte införskaffa en pump handsprit och vätskeersättning till nästa gång. Det skadar inte att ha hemma.

Underligt att barnsjukdommarna ska vara så mycket värre. Jag är i stort sett aldrig sjuk. Kan nog räkna på en hand dom gånger jag haft magsjuka i mitt vuxna liv. Lillan har iofs inte byggt upp något eget imunförsvar så jag kan ju förstå varför hon blir sjuk. Nu vet jag att det smittar extremt lätt och att man ska hålla sig hemma minst 72 timmar efter man blivit frisk, så kanske inte så konstigt att vi blev sjuka med. Ska bli spännande att se vad man får dras med när hon börjar på dagis. Jag tror inte vi kommer så lindrigt undan då.

Så nu när vi är på benen måste vi ta tag i allt det jobbiga som hör magsjuka till. Diska bort allt man ätit / druckigt ur (det lilla man nu fått i sig), tvätta alla sängkläder som blivit nerkladdade av diverse äckliga saker och städa toaletten som säkert är hem till väldigt många otrevliga bakterier för tillfället. Det är ju inte det roligaste man kan sysselsätta sig med men det måste ju göras.


Våran lilla sjukling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0