Babysång



Vi har anmält oss på babysång på Carlskyrkan varje tisdag 6 veckor framöver (denna medräknad). Babymassagen var på Carlskyrkan med och det var via den jag fick reda på att dom hade babysång. Första gången var idag. Jennie, Jenny och Frida som också är med känner vi lite sen innan och det är ju roligt. Själva sången och dansen i sig har jag lite svårt att vänja mig vid. Kan bero på att jag inte är någon skön sångerska och tycker nog att det är lite pinsamt när andra hör hur dålig jag är. Sen beror det nog lite på att jag inte kan sångerna heller. Lite pinsamt är det när den enda sång man hänger med på är imse vimse spindel. Jag menar alla dom här sångerna kunde jag garanterat när jag var 4... Vi hann ju dessutom bara träna en gång på öppna förskolan. Så jag viskade / mimade mig igenom dom låtar jag kunde lite på och det gick det med. Vem vet nästa gång kanske jag vågar mig på att sjunga lite :D Fikat efteråt är ju det jag tycker är roligast. Egoistiska jag åker ju dit för att jag tycker att det är jätte kul med den sociala biten detta för med sig. Tuva var jätte trött igenom hela sången eftersom den lämpligt nog är på hennes bästa sovtid. Hon höll humöret men det märktes att hon var jätte trött. Så jag skulle ljuga om jag sa att jag for dit för hennes skull.
Därför tänkte jag att jag taktiskt skulle söva henne i vagnen när vi kom hem så hon fick sova sina timmar hon behöver på dagen. Tji fick jag - för fröken ville inte alls sova. Jag packade ner henne i vagnen och körde fram och tillbaka till ica och hon sov så gott. Så körde jag in henne på sitt rum och vips var hon vaken.... Jag tänkte att hon kanske somnar om, men nej det hade hon inte tänkt. Så nu kommer jag få en jätte rolig kväll med en fröken som har sovit alldeles för lite på dagen. Just nu ligger hon i babygymet och vevar lite förstrött och pratar / gnäller undertiden. Yes, det här kommer bli bästa kvällen ever :S

Jag har lurat på en takkrona till sovrummet ett tag nu från jotex. Men tycker det är lite mycket att lägga 900 på en taklampa när jag vet att jotex kör rabatter med jämna mellanrum (900 är ju egentligen billigt för en "kristall krona" samma lampa kostar hos ellos 1300 eller kan vara nästan 1500). Fattig småbarnsförrälder som jag är. Nu när jag kom hem och öppnade mailen såg jag att man fick 50% på valfri vara. Så jag slängde snabbt iväg en beställning, jag hoppas bara att den är så fin som jag tror.



Tradera junkie som jag är så kan jag ju inte låta bli att gå in en gång per dag för att se om det finns något fint (jag måste spärra den sidan så det inte går att gå in där för att kunna låta bli). Jag kan ju inte heller låta bli att bjuda om jag ser något jag vill ha. Detta kom på posten idag :D Visst är det för gulligt, strl 80. Kan hon nog ha i vår / sommar. Jag har märkt att tvättade lindex kläder har en tendens att krympa lite. Deras bodysar är alltid mindre än andra märken. Vissa hm kläder har denna egenskap med...



Ska försöka aktivara min väldigt övertrötta jätte pigga dotter.

Bye for now.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan tänka mig att hon var trött, men hon verkade ba behöva en power-nap för att sen retas me Mamsen sin resten av kvällen ;) Duuu på torsdag så rullar vi till Småttis på Ålidhems Öppna Förskola om du vill haka på. :) 13.30 till 15.30 för bebisar mellan 0 och 7 månader :) Kraaam!

2011-02-01 @ 17:19:22
URL: http://frokenstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0