Julen

Vi har haft en fantastisk jul med allt därtill. Fullt upp i dagarna tre. Det blir så eftersom vi vill träffa alla och helst inte på samma dag. Det löste sig ändå rätt bra denna jul. Men bäst vore om vi hade ett stort fint hus. Så alla kunde komma till oss istället. Mest önsketänkande men trevligt hade det varit.

Massor av fina julklappar fick vi. Mest till lillan såklart. Som leker för fullt med allt och lite till. Just nu är golven fyllda med duplo och babblar. Starkt jobbat av lilla fröken att sprida ut allt så bra. Det ligger t.o.m en liten bit lego inne på toan.









Nu är det "bara" nyår kvar. En helg som aldrig blir som man tänkt. Inte för mig iaf. Särskilt inte om något ska styras upp. Egentligen borde jag dra något gammalt över mig och stanna hemma hela kvällen. För självklart kommer något gå fel även denna gång. Dels är lillan sjuk. Hosta och snor, det är bara febern som saknas. Men sen börjar även jag känna mig förkyld. Jag åkte faktiskt hem vid lunch idag. Tog förvisso dator och telefon med mig hem och jobbade vidare hemma. Men just för att jag inte alls känner mig särskilt kry. Jag hoppas det känns bättre imorgon. Att lite vila råder bot på bakterierna.

En av våra orkidéer har bytt färg. Både jag och älskling är helt övertygade om att den hade vita blommor när vi köpte den. Inte så vita längre...



Jag tycker det är rätt fascinerande att storlekarna från samma butik kan skilja så mycket. Satt och kollade igenom delar av lillans kläder i större storlek idag. Dom här tröjorna är ska ha samma storlek. Båda inköpte från HM. Förvisso olika "märken" då den ena är logg och den andra från lilla flick. Men ändå. Kan hända att den mindre är felmärkt. Skulle inte vara första gången...



HM:s vår och sommar katalog kom igår. Oj så mycket fint dom har. Sicken tur att jag råkade få ett presentkort från just HM i julklapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0