Jämvikt

Två middagsbjudningar, ett ettårskalas och en bakisdag har vi hunnit med i helgen. Inte så illa pinkat.

I fredags var vi bjudna på middag hos en barndomsvän till mig. Att få barn har visat sig vara ett bra sätt att återknyta gamla bekantskaper. Hela två barndomsvänner har jag börjat umgås med i år pga lillan. Eller egentligen inte pga av henne men hon har varit orsaken till den första kontakten.

C och N bjöd på tre rätters middag och ett fantastiskt gott rödvin (som jag förövrigt glömt namnet på och inte kan tyda på bilden heller). Maten var jättegod och sällskapet väldigt trevligt. Det tycker jag vi absolut gör om igen ganska snart.

 

På lördagen var vi (mest lillan) bjudna på 1:års kalas hos M. Där bjöds det på gofika. Lillan visade prov på hur vig hon kan vara kalasfin dagen till ära. Väl där satt hon och lekte med två olika leksaker ensam hela tiden. Fast hon hade möjlighet att leka med två andra jämnåriga. Så kan man också göra.

 

 

På kvällen kom P och A på middag. Eftersom vi är lite latare än andra fick dom nöja sig med huvudrätt och efterrätt. Mangokyckling och ananaspaj (klicka på maträtterna för recept). Förvisso väldigt uppskattat. En öl hade dom med till älskling och en flaska rött till mig. Återkommer med recension när vi smakat. Spel och vin/öl/cider avslutade kvällen. Mycket trevligt. Det gör vi gärna om igen.

 

 

Efter två kvällars drickande kändes söndagen som en utmärkt vilodag. Vädret höll med. Vi har nu avverkat 3 säsonger Breaking bad. Tips till den som bryr sig.

 

Idag har vi roat oss på Nolia. Älskling tog en extra semesterdag. Det måste vara Sveriges dyraste mässa. Fy vad dyrt det är att bara gå in. Tar man bilen dit (vilket vi gjorde) kostar parkering 30 kr. Sen har dom mage att ta hela 100 kr per vuxen. Bara för att gå in! Jag hade stor lust att bojkotta hela skiten. Å andra sidan kunde det ju funnits något helt oumbärligt till salu där inne som jag skulle missat annars. Det gjorde det inte. Typsikt. Däremot kom vi hem med en köksmästare. Den river, hackar, skivar, skalar och lite till. När man betalt så dyrt för att gå in känns det helt bortkastat att inte köpa något alls. Nu hade vi nog tänkt köpa något liknande ändå. Så varför inte där till ett förhoppningsvis mer förmånligt pris. Sen pitchade han den så bra med demonstration och allt.

Orutinerat värre glömde vi ta med mellis till lillan. Som blev grinigare och grinigare. För att lösa det snabbt fick fröken sitt livs första varmkorv. De var gott tyckte hon. Pjuh tänkte både jag och älskling. Jag hade då bannat mig själv 7011 gånger för att jag glömt något så självklart. Well, well, tur hon har fått lite tänder och börjat äta större bitar. Nästan hela korven gick ner.

 

 

 

Lillan kryper inte. Men vrider, studsar, drar sig oplanerat och oavsiktligt fram - eller bak. Igår landade hon framför en av gardinerna i vardagsrummet. Hej, hej, vem visste att en gardin kunde vara så kul.

 

 

Om någon mot förmodan undrar hur det gått att flytta över lillan till eget rum så är svaret - långt över förväntan. Första natten var hon inte helt med på noterna och både jag och älskling fick oss en nattlig promenad till hennes rum. Men efter det har hon sovit hela nätter utan störning alls. Man skulle kunna säga att hon gör allt på tok för lätt för oss. Jag sitter och funderar när helvetet ska bryta lös. I kontrast till hur snäll hon varit första året måste dom kommande vara skoningslösa för att uppnå jämvikt.... eller?


Kommentarer
Postat av: Cilla

Tack själv för en jättetrevlig kväll. Det ska vi absolut göra om här snart! Vinet hette Côtes-du-rhône Reserve =)



Kram! C.

2011-08-09 @ 19:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0