Tigger

Det är strålande sol ute och faktiskt riktigt varmt och skönt. Upptäckte jag när jag tog morgonpromenaden med barnvagn och hundar. Ändå sitter jag inne och häckar och har gjort det hela förmiddagen. Förhoppningsvis kan jag lura med älskling på en promenad när han kommer hem så jag får ta till vara på vädret lite. Nu när lillan sover är det som svårt att göra något annat än hänga på balkongen. Vilket förvisso skulle vara en rätt bra idé. Jag börjar känna mig så smått rastlös efter några dagar hemma.

Igår gjorde jag spenatsoppa till lunch. Tillräckligt mycket så det räckte till idag med. Jag köpte fryst spenat för rätt länge sedan med ambitionen att göra just spenatsoppa. Det är nyttigt och innehåller mycket järn. Så jag tänkte vara duktig. Sedan föll det som allt annat i glömska och jag kom på det för några dagar sedan då jag rannsakade frysen. Ser inte så mycket ut för världen. Men väldans gott var det.





Lillan drack välling på golvet samtidigt. Annars får inte jag ha min mat ifred. Fröken har blivit en riktig liten tiggerska. By far värre än hundarna någonsin varit. Dels för att hon inte ger sig förrän hon får det hon vill ha och dels för att hon inte går att schasa bort. Nu är det ju bra att hon vill äta och smaka på allt. Men det blir lite frustrerande i längden att man aldrig får ha något för sig själv. Är jag dessutom uträknande och ger henne ett rån att smaska på istället, trycker hon i sig det fort som tusan alternativt bjuder bort det till gamarna nedanför för att istället kunna tigga min mat. Jag misstänker att detta är en övergående fas. Som tar slut när hon kan äta själv.





Hon följer efter vart jag än går. Som en liten svans. Det är så gulligt.





Det nya överkastet kom igår. Det blev riktigt bra. Nackdelen är att dom nya kuddfodralen inte passar särskilt bra längre. Det gör inte tavlan ovanför sängen heller. Andra lampor hade inte varit helt fel heller. Men det får vi ta som det kommer. Vad gäller tavlan åker den ner. Upp ska istället tavellisten från källaren. På den alla foton som nu står huller om buller på byråerna. Det tror jag blir riktigt bra. Helt gratis dessutom. Inte så dumt.






Lillan blir bättre och bättre på att ställa sig upp. Hon över frenetiskt varje dag. Ställer sig mot soffan och böjer sig ned för att hämta saker på golvet. Hon har även försökt sig på att stå helt utan stöd. Men klarar det bara i någon sekund. Sen dimper hon ner på rumpan. Detta gör att jag misstänker att hon inte kommer vara lika sen med att börja gå som hon var att börja krypa.
Detta möttes jag av i dörren när hon väckt mig i morse. Himla tur vi sänkte sängen när vi flyttade henne till eget rum.





Avslutar med en mysig liten. När hon är riktigt trött har fröken blivit riktigt gosig. Hon kommer och kramas och pussas på sitt sätt. Så man smälter varje gång. Sötaste tjejen.



Kommentarer
Postat av: hanna ♡

tack, desamma! :D

2011-08-24 @ 17:07:43
URL: http://heaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0