Sovmorgon

Det verkar som om lillan lagt om sina morgon vanor helt åt andra hållet nu. Vanligtvis brukar vi (hon) vakna mellan 7 och 8. Det tycker jag är helt okej. Dock hellre närmare 8 än 7. Dom senaste dagarna har hon istället vaknat halv 9. Idag väckte hon mig 9. Det resulterar i att jag oftast hinner vakna innan. Jag är för trött för att knalla över till hennes rum för att se så hon verkligen sover. Utan ligger kvar och väntar på att hon ska vakna av sig själv. Eller åtminstone låta på något vis så jag vet att hon är vaken. Jag misstänker nämligen att hon kan sitta och leka i sin säng ett tag innan hon känner att hon vill ha sällskap. Därigenom vara ganska tyst. Många gånger när jag kommit in till henne på morgonen har hon suttit och grejat i sängen. Det gör hon inte bara på en handvändning utan då har hon varit vaken en stund. Vilket i sig är ganska bra för då kan jag ligga och dra mig en liten stund iaf.

När barnbidraget kom passade jag på att utnyttja dom senaste blöjrabatterna från libero. En för vanliga blöjor och en för up and go. Jag har medvetet väntat med att börja med up and go dels för att det varit hemskt opraktiskt innan lillan kröp och dels för att jag fått för mig att det nog är rätt opraktiskt överhuvudtaget innan hon går. När vi ändå hade rabatten tänkte jag att vi nog skulle prova nu ändå. Det var tur att älskling stoppade mig att köpa två paket i strl 4 som jag tänkt från början. För det är inte alls särskilt praktiskt med up and go blöjor på ett barn som inte går. Snarare rätt bökigt. Dom håller inte tätt lika bra som vanliga blöjor heller. Två gånger har hon kissat igenom dom bara när hon sovit förmiddag. Nej vi har inte blivit up and go frälsta ännu.

Idag har älskling fått lön. Äntligen. Även fast jag faktiskt börjar bli rätt van att vrida och vända på varje krona i slutet av varje månad så är det väldigt skönt att veta att vi faktiskt har lite pengar för omväxlings skull. Jag misstänker att vissa fått uppfattningen att vi inte har det så dåligt ställt (det har vi egentligen inte utan det är självvalt för att spara så många dagar som möjligt) eftersom jag är rätt duktig på att handla saker. Skenet kan bedra. Vad gäller kläder till lillan har vi faktiskt sparade pengar som fungerar som buffert. Därifrån tar jag det mesta jag köper till henne. Om jag inte beställer det från nätet där jag har konto på dom flesta sidor. Det nya överkastet betalas så. Avbetalningar är inte så tokigt när pengarna tryter. Visst det ska betalas tillbaka, men det ordnar vi bums när ekonomin är tillbaka till det vanliga. Inga konstigheter alls. I slutändan handlar allt om prioriteringar trots allt.

Avslutar med några bilder på lilla söt och soldyrkarna igår.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0