10 månader

Igår blev lillan 10 månader. Förra året gick jag på semester i början av augusti. Sen gick jag aldrig tillbaka till jobbet. Jag jobbade hemifrån 2 veckor. Men det är inte samma sak. Så man skulle kunna säga att jag varit hemma ett år nu. Det känns inte alls så. Ett halvår på sin höjd. Därför har jag i förebyggande syfte redan nu börjat gruva för att börja jobba igen. Dels för att jag misstänker att jobbet inte kommer vara detsamma när jag kommer tillbaka (det blir lite som att börja på ett nytt jobb därför) men mest för att jag inte får vara hemma och mysa med lillan längre. Den facklan tar älskling över. Inte för att jag inte tror att han kommer göra ett strålande jobb. Utan bara för att jag inte får vara hemma med henne. Jag skulle lätt kunna skola om till hemmafru vilken dag som helst. Tyvärr tjänar man inga pengar på det. Så det kan bli lite halvtungt. Sen skulle jag sakna den sociala biten jobbet ger.

Lillan började krypa igår. Det är som att hon suttit och ruvat på tekniken i flera veckors tid. Så säker var hon. Inte provade hon först med ett eller två "steg" utan brände iväg över hela mattan på en gång. Inte så snabbt men imponerande smidigt med tanke på att det var absolut första gången. Så nu är mina lugna dagar över. På en vecka har hon nog förfinat tekniken tillräckligt för att jag inte ska få göra annat än att jaga henne hela dagarna. Fast det har sin charm med.

Idag har vi varit på bvc och gjort 10 månaders kontrollen. Hos en sommarvikarie som var väldigt trevlig. Lillan är nu ca 73 cm (mäta längd är det absolut tråkigaste som finns, så det är i stort sett omöjligt att få en exakt längd) och väger ca 9,8 kg. Hon håller sin egen kurva (snäppet över medel) alldeles prima. Alla tester klarade hon galant så vi har en välmående tös. Inte illa. Nog för att jag visste det redan innan jag kom dit.

 

Efteråt passade vi på att hälsa på syrran och lill kusinen. Mest för att vara lite sociala, men även för att testa ut storlek på overaller. Det börjar vara dax att införskaffa det innan allt tar slut. Eftersom jag en gång i tiden för ganska många år sedan jobbat på en klädbutik men också har kompisar med barn, vet jag att sånt har en tendens att sälja slut långt innan säsongen börjat. Så för att vara på den säkra sidan är det lika bra att handla nu.

 

Syrran tipsade om en superbra fleecefodrat regnoverall från ellos. Bra pris var det dessutom. Förmodligen fjolårets modell. Jag såg att det fanns en dyrare variant med annat mönster som säkert är årets. Jag håller tummarna för att strl 86 blir lagom. Förmodligen lite stort, men hon ska kunna ha den i vår med.

 

Lillan provkörde R's bil. Det tyckte hon var spännande. Det gjorde R med. Som nyfiket kravlade sig dit.

 

 

En beställning från HM har jag också hunnit med idag. Det är lika bra att börja lagra upp med kläder redan nu inför dagis start. Dessutom passade jag på att utnyttja 10 % rabatten som kom med posten idag. Kläderna är så fina att jag riktigt längtar tills hon kan ha dom.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0