Välkommen vår

Inte en dag för sent heller. Det är så härligt när snön nästan är borta. Videknopparna börjar poppa fram lite här och där. Idag såg vi även blommor som letat sig upp genom ris och gamla löv från föregående år. Riktigt härligt. Allt känns helt plötsligt så mycket bättre. Fascinerande vad lite sol och värme kan göra för kropp och själ.

Gårdagen spenderades mestadels hemma. Älskling väckte mig mitt i natten av ett nattligt besök på toaletten. Magsjukan har äntrat vårt hem ännu en gång. Usch, fy och blä. Om det är en sjukdom som är värre än alla andra så är det nog magsjukan. Så ynklig och spak som man känner sig efter en natt på toaletten är det få sjukdomar som kan leva upp till. Man känner sig mer död än levande.

Jag och lillan skulle egentligen hälsa på hos brudarna bus. Men med risk att smitta ner alla valde vi att stanna hemma. Vi tog en promenad till ica istället. För att lagra upp med vätskeersättning och blåbärssoppa ifall hela familjen skulle drabbas. Nu blev det inte så. Tack och lov. Både jag och lillan klarade oss.

Älskling sov bort större delen av dagen, vi roade oss så gott det gick på annat sätt.

I morse vaknade vi halv 10. Hela familjen. Det är lustigt hur länge lillan kan sova när jag vill att hon ska vakna tidigare. Gamfarbrons medicin håller på att ta slut och jag behöver ringa hans vet och be honom skriva ut lite mer. Veterinären har telefontid mellan 8-9 på morgonen. Både idag och igår har lillan valt att vakna efter 9. Hela förra veckan vaknade hon redan vid 8. Jag får nog ställa väckarklockan imorgon för säkerhets skull - bara därför vaknar hon säkert klockan 7.

Den här dagen har varit lugn. Jag och lillan tog en prommis broarna runt i det fantastiska vädret. Det blåste dock lite mer än jag trodde när vi gick. Jag tog brio vagnen. Hon sover bättre i den. Därav fick jag med mig stora kameran. Så jag passade på att knäppa lite bilder på vägen runt.


 

Annat än det har vi lämnat och hämtat båda bilarna för däckbyte hos bildocktorn. Det känns skönt att veta att båda bilarna numera har sommardäcken på. Om jag skulle bli stoppad. Det var den ansträngning älskling orkat idag. Magsjukan tog verkligen knäcken på honom. Stackarn.

 

Ikväll (japp frisörerna har tydligen kvällsöppet nu för tiden) ska jag klippa mig. Det känns jätte kul. Jag har inte bestämt hur jag vill ha det än. Det får nog bli som vanligt. Att jag överlåter det till frisören. Än har jag inte blivit missnöjd. Jag valde dessutom samma frisör som klippte mig förra gången och det blev riktigt bra. Det enda jag vet är att det ska bli så kort att jag inte kan sätta upp det. Jag bjuder på en före bild här, så kommer efter bild imorgon. Observera hur platt, livlöst och tråkigt det är nu. Det är därför jag alltid har det uppsatt. (Egentligen har jag det för att jag aldrig orkar fixa håret, jag måste klippa det så kort att jag inte kan sätta upp det för att inte göra det).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0