På tisdag blir jag ny människa

Lillan tyckte det var läge att vakna 20 över 8 i morse. Jag vet att andra barn vaknar 6 men jag tycker 8 är väldigt tidigt ;) Alla knep är tillåtna så vi lyfte sonika över henne till våran säng. Kirrat tänkte jag och vände mig om och blundade. Jag önskade så hårt det gick att hon skulle slå igen sina små och somna om en liten stund. Det tyckte inte hon utan låg och pratade ganska länge (runt 10 minuter) för att sedan övergå i någon typ av gnäll skrik. Tillslut tog hon till hjärtegrinet för att få upp mig ur sängen. Det funkade. Jag formligen flög upp. Mättad var hon åter sitt glada trevliga själv. Om än lite tröttare än vanligt och det var jag med.

Dagen blir faktiskt mycket längre när man vaknar i rimlig tid. Normalt sett sover vi ju bort hela förmiddagen. Så egentligen är det inte så tokigt att vakna tidigt. Jag hinner ju så mycket mer på dagarna. Om än en lite tröttare version av mig själv. Men det brukar ju gå till sig om man får till någon typ av rutin. Kruxet är ju att lägga sig i tidigare om man ska upp tidigt. När jag jobbar är jag en fena på det. Jag går och lägger mig senast 9 - inte för att sova utan för att läsa. Men oftast har jag släckt lampan innan 10. Bör noteras att jag börjar jobba kl 7 och måste gå upp 6 för att hinna äta frukost och klä mig.

Fredag innebär klänning på lillan. Idag blev det den söta jeansklänningen från åhélns (en present från farfar) matchat med prickig body från lindex och vita strumpbyxor från HM. Jag gjorde allt för att försöka få hennes uppmärksamhet när jag skulle fota outfiten. Men det är svårt att konkurrera mot två busiga hundar i soffan. Hon sket i mig och skrattade så gott åt hundarna.





Idag var planen en snabb visit hos brudarna bus. Dom hade på morgonen varit på påskfest på öppna. Vi tyckte det var för tidigt och beslutade oss för att skippa den. Mamma bus skickade mig ett mess på morgonen och meddelade att dom skulle vara hemma halv två. Det gav mig gott om tid att hinna äta lunch och gå på ica så lillan fick sova lite innan. Jag har helt tappat bort lunchen sen jag gick på mamma ledighet. Det bli nog så när man går upp så sent som vi gjort. Då blir frukost mer som lunch. Sen hinner jag bli tok hungrig till middag och hetsäter den. För att komma till saken så har det kombinerat med amningen gjort att jag gått ner lite mer än jag tänkt. Lillan vägrar ju vällingen. Jag kommer fortsätta försöka men känner att jag vill sluta med amningen fortare än så. Därför har jag beslutat att i morgon köper vi en babysemp 2 och så får det bli början till slutet för amningen.

På carlshem stannade vi dryga timmen. Vi hade lite pressat schema då svärfar skulle komma på besök. Han skulle dessutom bjuda oss på middag - pizza. Det tackar vi väldans för. Guuuuud så gott det är när man äter det så sällan. Då känner man att man är värd det. Allt fett och onyttigheter. När vi ätit så bra i tre veckor :P Jag hade faktiskt glömt bort hur äckligt mätt man blir.
Sitter nu och jäser så det bara sjunger om det i soffan. Tror inte det blir så många fler knop idag. Bortsett från tvättstugan. Jajjemen vi har mys tvätt fredag idag igen.

Jo just det - på tisdag blir jag ny människa. Jag har nämligen bokat kipptid då. Nu jävlar blire kort.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Tack för besöket idag! Uppskattas verkligen Lotta! Du vet väl att ja ska ha ett MMS när du kliver ut från frissan på tisdag :D

2011-04-15 @ 20:36:57
URL: http://frokenstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0