Kan själv?

Idag fick jag sova till kvart i 9. Nackdelen är att jag ändå vaknar runt 7 eftersom jag vanligtvis brukar gå upp och amma lillan då. Så det skiter sig lite ändå. Förhoppningsvis förstår min kropp detta snart och låter mig sova tills hon faktiskt vaknar istället.

Älskling fick ligga kvar och sova ett tag till. Tycker det känns lite taskigt att tvinga upp honom samtidigt som oss när han jobbar em och sällan får sig i säng före kl 2.
Jag brukar numera smita i säng just efter lillan så jag hinner läsa lite och ändå somna i rimlig tid. Jag läste varje kväll innan lillan kom till världen. Favoriter är deckarromaner. Jag kan inte få nog av dom. Just under graviditeten snöade jag in på rock memoarer. Jag har läst Marilyn manson (riktigt sjuk), Nikki sixx - heroine diary (väldigt stökig) och även mötley crues the dirt (faktiskt riktigt bra). Just nu håller jag på med Bruse Dickinsons memoarer. Det går väldigt trögt eftersom den är väldigt välskriven för att vara en rock memoar. Om man ska uttrycka sig milt. Väldigt mycket alldeles för avancerat språk och den spinner iväg på sidospår hela tiden. Det är lite svårt att hitta fokus att fortsätta läsa. Nu har jag kommit igenom större delen av boken och vill därför veta hur den slutar. Men jag kommer på mig själv flera gånger när jag läser att jag ligger och tänker på annat. Det brukar inte vara ett tecken på att boken är bra. Syrran tipsade om Ozzys bok och den tror jag kan vara riktigt bra. Så laddar för den när jag lyckats komma igenom den jag håller på med.

Eftersom termometern är i vårat sovrum bakom rullgardinen så hade jag inte möjlighet att kolla temperaturen förrän älskling vaknat. Blå himmel och sol var det när vi klev upp. Det såg otroligt varmt och skönt ut men jag har blivit lurad förut så ville ändå se hur varmt det var ute innan jag tog ut något i förskott.
Hela 10 plus. Det är otroligt vad varmt och skönt det känns nu på våren. Nästan som sommar. Älskling gick ut med hundarna utan jacka i foppatofflor. När det är 10 plus på sommaren är det ju skitkallt. Man fryser drar på sig extra varm sommarjacka och klagar som sjutton för att det är så kallt.

Idag var det mamma - bebis träff hos F. Hon bor väldigt nära oss så jag packade ner lillan i vagnen. Eftersom det var så varmt ute fick jag chansen att inviga hennes jättefina labanoverall. Det fanns ingen fotsack som passade nya vagnen när vi köpte den (vi beställde en tillhörande en annan modell men som ändå skulle passa på våran vagn). Brios fotsack fäster man med kardborre på babytraveln fäster man den med tryckknappar. Efter lite pussel fick jag ändå brios fotsack att sitta hyffsat på nya vagnen. Det funkar provisoriskt tills den vi beställt kommit.

 

Vi fick lite tid att sitta och sola utanför statiol i väntan på syrran. Hos F hade vi jätte trevligt och fick mycket gott fika. Alla mammor med bebisar kom. Sammanlagt är vi sju stycken med bebisar under året. För mig som har en av dom yngre är det super. Man kan verkligen få mycket bra tips. Sånt man inte tänkt på eller bara är för korkad att fatta. Sen är det ju jätte kul för bebisarna som får träffas och leka (i den mån det går) minst en gång i veckan.

 

Vi avrundade runt 3 för att hinna ta en snabb prommis med älskling innan han skulle på jobbet.

 

Lillan vägrar dricka ur flaska. Eller hon vägrar dricka välling ur flaska. Idag provade jag t o m blanda i lite plommonpuré i vällingen för att den skulle smaka lite godare. Det gick sådär. Hon fick faktiskt i sig mer än vanligt. Men ändå inte mer än kanske 10 ml. Alltid något iofs, men känns som det kommer ta lång tid innan hon dricker en hel flaska. Jag fick tips av en av mammorna idag att låta henne sitta och själv bekanta sig med flaskan. Så kanske den inte känns lika skrämmande. Så jag gav henne stora mum flaskan när vi kom hem. Det första hon gjorde när hon fick den var att stoppa den i munnen och tom suga. Helt otroligt. Att jag aldrig tänkt denna tanke själv? Jag kan inget annat än åter skylla på gravidhjärnan. Hon vilade lite mellan varven och brummade lite. Det tycker hon är jättekul. Bonus är när jag brummar lite hejjigt tillbaka.

 

 

 

Till middag lyxade jag till med fiskpinnar, eftersom det bara fanns 4 kvar blev det en chorizo också. Till det pulvermos. En riktig gourmét middag med andra ord...

Lillan fick plommopuré - yes hon tycker det är jätte gott exakt som det är. Till det välling blandat med plommonpuré.


Hon sitter nu och gnuggar ögonen för allt hon är värd. Tror det här kan bli en intressant kväll. Det brukar inte sluta så bra om hon är trött redan nu...

Kommentarer
Postat av: Therese

Kul att kunna lämna tips, man är ju inte riktigt sig själv efter man fött barn de är en sak som är säker.... Hur har det gått nu med flaskan, testat nå mer?:)

2011-04-14 @ 22:59:38
URL: http://frokenthea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0