Glad påsk

Jag vill börja med att önska alla en riktigt glad påsk. Såhär lite i efterhand.

Sen vill jag passa på att fördöma alla sockerfällor som med all säkerhet gjort hål i en av mina tänder. Skit, skit och skit. Jag är svag för godis och har alltid varit det. Marmelad och sylt ligger mig också varmt om hjärtat. Favoriter hos tandtrollen med gissar jag. Eftersom jag har tandläkarskräck har jag valt att gå privat. Det kommer alltså inte bli särskilt billigt när jag väl måste åtgärda det. Så nu är det slut ätet godis. Jag får nog även se över och dra ner på min sylt och marmelad konsumtion. Jag vill poängtera att jag alltså inte slutar äta godis pga artikeln i vk. Om alla äckliga saker godis innehåller. Nej det stoppar mig inte, utan rätt och slätt för att jag inte vill ha fler hål eftersom jag avskyr att gå till tandläkaren. Annars skulle jag kunna sitta och mumsa röda ferraribilar och hallonbåtar utan att reflektera en sekund över vad dom innehåller. Det känns dock inte så kul att sluta just nu. När allt godis är retfullt billigt överallt...

Gårdagen hade vi fullt upp. Jag klev upp runt 9, älskling och lillan hade redan varit uppe en halvtimme då. Vi roade oss med att städa delar av lägenheten. Så mycket vi hann innan klockan 12 då vi skulle tvätta och få besök av en vän till älskling. Lillan tyckte det var extremt tråkigt och skrek efter uppmärksamhet ungefär hela tiden. Så det var lite svårt att koncentrera sig. Kändes inte allt för kul att gå och försöka trösta henne med rengöringsmedel fulla händerna.

Efter första maskinerna var igång tog vi en promenad till bubblan. Där vi avnjöt årets första mjukglass. (Jag hade inte den blekaste att dom ens sålde det där). Det var mycket gott. Vi såg en fjäril på vägen. Det är ju nästan ett sommartecken ;)

Vi var bjuden till min pappa på påskmiddag. När vi kommit hem efter promenaden och varit nere i tvättstugan som för en gång skull var tom på kvarlämnade kläder, tvättmedel, påsar av olika slag osv. Den var faktiskt städad. Kors i taket. Jag misstänker att det var hon som brukar städa trapphuset som förbarmat sig över den. Inte någon som faktiskt bor här. Trevligt värre att för omväxling skull få tvätta i en ren och fräsch tvättstuga.

Hos pappa bjöds det på kycklinggratäng med pasta. Det var riktigt gott. Så gott att jag tog receptet. Syrran med barn var också där. Alltigenom en riktigt trevlig kväll. Med god mat och trevligt umgänge.





När vi kom hem igen var vi så knäckta att vi gick och la oss allihop. Lillan en timme före oss.

Natten har varit jobbigt. Lillan vaknade vid 3 och var pigg. Hon låg och slog tutten mot spjälsängen, jollrade, pratade och vred och vände sig i säkert en timme innan älskling ledsnade och lyfte över henne till våran säng. Där tog det nog minst en halvtimme till innan hon somnade om. Det är ingen höjdare att få nattsömnen störd på det sättet. Jag skulle föredra att få sova utan att bil väckt men måsta gå upp klockan 7. I morse gick älskling ändå upp med henne runt halv 8. Jag låg kvar till halv 9 men kunde inte riktigt somna om ändå.

Idag var planen att äntligen få tvätta bilen. Den var nog en god kandidat till skitigast i stan innan. Eftersom vi hade halva priset på finast tvätten på Preem (som bara har biltvätt på Haga) åkte vi dit. När vi ändå var på den sidan av stan tyckte jag att det var lika bra att fara förbi babyproffsen för att hämta fotsacken till nya vagnen. Det finns ingen som passar just våran vagn utan dom hade beställt en som passar en trehjulig historia. Den passade mindre bra på våran vagn. Så det slutade med att köpte en annan.

Efter det ett besök på strömpilen. Älskling hade kollat ut en skjorta han ville ha på hm och jag skulle hämta ut jackan jag köpt till lillan på Lindex shop online. Såg förövrigt att dom verkar köra en drive med ta 3 betala för 2 på alla bebis kläder nu igen när jag var inne för att leta en bild på jackan. Måste även inflika att jag stod och dreglade över kläderna styled by Rachel Zoe. Hade jag haft pengar hade jag köpt en hel del därifrån. Jätte fina färger, mönster och modeller. Den blommiga långklänningen (för 299) är ju bara hur fin som helst. Så fattig som vi är ska vi nog låta bli att gå in på några butiker alls. Man blir ledsen i hjärtat när man inte kan handla något ändå. Sen vet väll alla att när man har som minst med pengar så hittar man mest och vi har alltid minst med pengar....

 

Vi avslutade utflykten med att storhandla på Maxi. Med tanke på hur kaosartat jag hört att det varit både torsdag och fredag på strömpilsområdet var jag förberedd på det absolut värsta. Men det var inte alls så farligt. Ganska lite folk. Det tackar vi för. Jag har provat på att storhandla samtidigt som resten av staden. Det är inte ett nöje jag gärna gör om...

 

Nu ska jag sätta på ett ansikte för att senare promenera över till svärmor på middag. Vi hoppas på grillpremiär.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0