Det här med bloggar

Innan jag skaffade barn var jag inte speciellt intresserad av bloggar. Jag är fundersam på om jag ens läst igenom ett helt inlägg någon skrivit. Tänkte att såna där nymodigheter är inget för mig.
Sen föddes lillan och jag kände att jag ville dela det med vänner och bekanta. Jag fick då tipset att skapa en blogg för att lägga upp bilder. FB har ju haft rätt skumma idéer på vad dom får göra med bilderna man lägger upp där och jag har därför valt att inte ha en endaste liten bild på lillan där. Så jag skapade en blogg till henne och märkte att jag skrev mer och mer där. Därför valde jag att skapa denna med eftersom det är ju rätt trevligt att skriva av sig lite då och då och för att hålla hennes till en bildblogg som tanken var från början.

Iom detta fenomen har jag börjat uppmärksamma andras bloggar med. Mest vänners bloggar men några andra med. Jag har insett att det är väldigt trevlig läsning. Syrran tipsade mig om en väldigt underhållande histora. För er om missat den goggla på söderblogg så kommer den upp som första resultat. Kommentarerna är minst lika underhållande som bloggen. Det är synd att den numera är nedlaggd.

Idag kom älsklings kompis M förbi en sväng. Hon hann inte träffa lillan så länge då vi var i full färd att bege oss till öppna här på teg. Där skulle vi möta upp några från mammagänget. Vi kom sist (inte direkt oväntat). Den är ju inte lika bra som den på Ålidhem. Men med rätt sällskap fungerar det ju ändå. Ålidhem får vi återuppta när lillan bestämmer sig för att ändra sina sömn vanor. Vilket hon säkerligen kommer göra när hon blir lite större. För som det är nu hinner vi aldrig dit före 12.

Till middag gjorde jag en nytt recept från billiga veckan (tycker jag är sjukt duktig som faktiskt håller mig till dom recepten och inte har avvikit ännu). Idag blev det gnocchi med räkor, broccoli, vitlök och chili. Helt ärligt hade jag rätt låga förväntningar på det här receptet. Det såg inte så jättegott ut på bilden och jag är inte överdrivet förtjust i broccoli. Men eftersom jag bestämt att jag ska hålla listan så gjorde jag det ändå. Det gick fort, tog inte mer än en kvart och det blev faktist jättegott. Så gott att jag tom tog lite till. Broccolin skulle fräsas med chilin och vitlöken och sen sjuda i buljong ett tag och det gjode verkligen susen. Det här är ett recept jag absolut kommer göra fler gånger. Perfekt om man har en påse räkor som legat lite för länge i frysen. Jag är duktig på att köpa räkor men väldigt dålig på att använd upp dom. Chilin gör att den får lite sting. Den var absolut inte stark men jag har en såndär härlig eftersmak i munnen nu efteråt. Så hett middagstips för den som har idétorka.
Det bästa av allt är att det blev 3 matlådor över och då slipper jag laga middag imorgon :D



Kommentarer
Postat av: Malin & Prinsessan

Hihi, ja jag vill också ha en mindre och smidigare vagn - och då blev den perfekt. Men det krävdes en del tjat ;) Men sen behövde vi inte ge så mycket i mellanskillnad när vi sålde gamla vagnen. Hur som helst - fortsätt tjata du, hihi ;)



Kram

2011-04-06 @ 21:43:15
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0