Dagstur till Obbola

Som jag tidigare nämnt har vi beslutat att ha klänning på lillan minst en dag i veckan för att få användning för alla hon har. Igår var en hemma-mysar-lite-synd-om-mig-för-att-jag-fått-spruta dag så därför blev klänning dagen framflyttad till idag istället. Vi skulle ju ut till Obbola och hälsa på vänner dessutom så varför inte dressa upp sig lite extra då. Det gällde lillan och älskling då jag drog på mig samma gamla paltor som jag alltid har på mig. Dagens val blev en supersöt bamseklänning som hon fått av sin gammelmorfar. Pengarna kom från honom sen har jag köpt just den men never the less är den ändå från honom. Hon tyckte den var super och kände sig jättefin. Lilla hjärtat.

Och nej - jag tänker inte klippba bort namn lappen som sticker ut från dregglisen. Den kommer vara mycket användbar när hon senare ska börja på dagis. Eftersom jag då kommer märka alla hennes kläder.


Igår kväll var en besvärlig kväll vad gäller nattning. I vanliga fall brukar hon vara jättelätt att lägga. Så jag skyller på sprutorna. Lillan ville helt enkelt inte sova när vi ville det. Så istället för att bråka livet ur oss och låta henne gråta sig till sömns fick hon vara med oss tills hon var så trött att hon nästan somnade sittandes. Divan tyckte det såg så mysigt ut och kände att hon också ville vara med. Så hon la sig så nära lillan hon bara kunde. Jag har aldrig behövt oroa mig över att ett svartsjuke drama skulle blomma ut. Vilket jag tycker är jätteskönt. Man kan ju aldrig veta helt säkert när djuren funnits med i bilden så mycket längre än barnet.

 

 

Idag tog vi först en sväng förbi strömpilen. Älskling ville prova lite kläder han funderat på att beställa från HM. Jag passade på att smita in på lindex för att prova solglasögon på lillan. Ångrar att jag inte köpte dom så måste nog tillbaka imorgon igen. Dock vet jag inte hur användbara dom är. Snart är hon ju så stor att hon sliter av sig allt hon inte vill ha på sig. Så jag funderar lite på om det är bortkastade pengar.

 

Efter det körde vi raka spåret ut till Obbola för att hälsa på vänner. Dom har rätt nyligt köpt hus där och håller för fullt på att snygga till. Det börjar klia i ha nerven varje gång vi hälsar på någon som bor i hus. Samtidigt som det är otroligt bekvämt att bo i lägenhet. Men det går inte att jämföra med friheten att ha hus. Att kunna göra allt som man själv vill ha det. Det kostar en hel del pengar förvisso men det skulle inte vara dumt ändå. Nu tror jag att det är flera år bort för oss. Både jag och älskling känner att priserna nu är orimliga, att det inte är värt att lägga allt vi äger och har på boende. Men vem vet - vi kanske tänker annorlunda när båda börjat jobba och eknomin ser ut som vanligt igen.

 

Saaben bestämde sig för att slita sönder fläktremmen häromdagen. Bildoktorn ringde älskling när vi var i Obbola och meddelade att han behövde en ny för att plåstra ihop pärlan. Lite halvt stressade tackade vi för oss för att rejsa till biltema innan dom stände för dagen. Det känns ganska viktigt att vi har två fungerande bilar - även om älskling bytt och även nästa vecka ska jobba eftermiddag. Jag använder sällan bilen efter klockan 17 då älskling börjar jobba, men ändå. Som tur var kostade den nästan inget och vi passade på att lämna den hos bildoktorn på vägen hem. Så förhoppningsvis har vi pärlan hemma igen lagom till måndag.

 

Nu vaknade en hungrig liten sen ska familjen göra fisksoppa. Känns som en riktig soppdag sett till skitvädret vi fick idag. Annat än det blir det en väldigt lugn kväll i vanlig ordning.


Kommentarer
Postat av: Malin & Prinsessan

Gud vilken fin den nedersta bilden är av de två på henne. Underbar!

2011-04-03 @ 00:01:26
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0