Äntligen lite värme

Även om solen gömde sig bakom alla moln var det 7 plus när vi behagade stiga upp. Lillan väckte oss runt 10 men vi låg kvar ett tag till. Både jag och älskling hade drömt mardrömmar hela natten och kände oss rätt knäckta. Jag hade en riktigt jobbig en som fortsatte när jag somnade om efter jag varit upp och ammat lillan. Jag hatar såna. Som känns så verkliga att man tror det kanske var på riktigt just när man vaknar. Det tar ett tag för mig att bli människa igen efter en sån dröm. Så det blev en väldigt trögstartad morgon.
Vi beslutade därför att göra så lite som möjligt idag. På sin höjd gå och hälsa på någon i närheten. Därför fick lillan ha klänning idag med. Jag valde en tuff blommig historia och matchade med dom jättetuffa bootsen hon fick av Jenny. Resultatet blev en riktig liten rockbebis. Det gillar vi :D Jag kunde inte låta bli att knäppa lite bilder för att föreviga ögonblicket.






Klänningen är en juklapp från farfar och jag tror den är köpt på åhlens,
dregglisen är från åhelns, bodyn från kappahl, strumpbyxorna fick jag
med i ett klädpaket från tradera, skorna kommer från skopunkten.


Först tänkte vi ta en prommenad förbi farfar och visa hur fin hon var i klänningen hon fick i julklapp. Men han jobbade så vi styrde om färden till lillans farmor istället. Det är så skönt att vi har flera som bor på gångavstånd och hoppas att mormor också flyttar hit snart. Där bjöds det på bullar och kaffe. Det verkar som att 5 månders spöket är borta nu. För hon satt i farmors knä nästan hela besöket och det gick hur bra som helst. Det tycker jag känns väldigt skönt. Det underlättar när vi behöver barnvakt i framtiden.

Igår tog jag tag i lillans förstabok. Jag gick igenom vilka bilder jag ville ha med i den och beställde dom. Tog även med några för eget bruk. Men inte allt för många. Jag har tänkt göra fotoböcker eftersom istället och för att hon inte ska se exakt likadan ut på alla bilder, och beställa en fotobok i månaden, så avvaktar jag och gör en varje halvår eller år istället. Jag tycker att det är jättekul att sitta och pyssla med designen osv. Det blir dessutom mycket bättre än att göra egna album. Där allt istället skulle bli snett och vint. Jag passade även på att framkalla lite bilder på henne till mina och älsklings mor och far föräldrar. Dom har inte moderniteter som kameror och har inte möjlighet att träffa henne så ofta heller. För att dom ska få chansen att njuta av hennes skönhet - och för att dom faktiskt uppskattar det väldans mycket - har vi börjat göra så. Framkallar lite bilder och skickar med post. Som kinderägg utan choklad ;)

Just nu sitter älskling och P och ser hockey. Efter det blir det helstekt ytterfilé med egentilverkad marinad, pommes och bea. Jag ska roa mig med att tvätta undertiden och passa på att reta mig vansinnig på våra totalt värdelösa grannar. Som inte förstår sig på tvättetik!!!!!

Lillan laddar för besök på barnkliniken imorgon. Jag tror det får bli det enda projektet för morgondagen. Just nu känner jag mig inte motiverad att tokstressa iväg på mammafika efteråt.

Kommentarer
Postat av: Cilla

Jätte coola skor! En riktig lite rock brud ;)

/C.

2011-04-03 @ 22:04:36
Postat av: jenny O

va kul att de kom till användning. Om en bara kanske en gång:) Hur kan man ta så fel:)

2011-04-03 @ 22:05:12
URL: http://paandrasidanstaketet.blogg.se/
Postat av: felicia - 19 år och mamma

jaa, håller med ovanstående! vilka fräsiga skor! :)

2011-04-05 @ 15:57:51
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0