4H i Röbäck

Det blev grillat hos svärmor i lördags. Mycket gott och trevlig kväll. Eftersom det var så fint väder valde vi att gå dit och hem. Dom bor förvisso väldigt nära - men vi är också väldigt lata. Med tanke på alla projekt dagen bjudit på tycker jag att vi var mycket duktiga som gick.

När vi kom hem var älskling så slut att han gick och la sig samtidigt som lillan. Han skulle dessutom upp tidigt morgonen efter för att jobba lite extra (för att få in lite extra slantar till familjen). Jag var inte så långt efter. Det tar på att vara igång hela dagen.

När jag och lillan satt och åt frukost i godan ro igår ringde syrran och frågade om vi var sugna att följa med till Röbäcks 4H gård. Dom hade öppningserbjudande för säsongen och bjöd på nästan nyfödda lammungar för allmän beskådan (man var tvungen att vara knäpptyst för att få se dom, det såg en snäsig tant till) gratis ponnyridning och kaninhoppning (som vi i all besvikelse missade). Det tyckte vi lät som en ypperlig idé för att ta vara på det fina vädret. Så vi gjorde oss klara och begav oss dit. Det var vi inte ensamma om. Vi kom dit strax innan 12 och det var rätt mycket folk där redan då. Dom hade en hel del hästar, två grisar, en bunt kaniner och nått enstaka får - ett som just fått 2 lamm och hade fler på väg. Personalen var små snäsiga, det var väldigt dålig variation på djuren och korvbröden var slut. Vilding blev hungrig rätt fort och ville ha en korv. Så vi gick in i fiket för att tillgodose hans behov. Men tji fick vi. Korvbröden var slut, den unga tjejen i kassan trodde det skulle komma nya snart. Ungefär då gav vi helt upp och kom överens om att aldrig åka tillbaka dit igen. Hur kan man missa så mycket i planeringen att korvbröden tar slut vid 12 när dom har öppet mellan 11 - 14? Under all kritik skulle jag vilja säga. Tacka vet jag 4H på Mariehem. Dom skulle aldrig göra en sån tabbe.





Istället for vi tillbaka hem till oss. Vi har en fin, stor lekplats på gården som tinat fram och vilding behövde röja loss efter för många dagar ledigt från dagis. För en extra energiboost (mest för oss vuxna - vildings energi var det inget fel på) gick vi förbi ica och köpte korv och korvbröd till lunch.
Lillan vaknade (o)passande nog just när vi kom hem så hon var inte särskilt sugen på att sova i vagnen igen. Getingen från en av bb väskorna fick duga som underhållning. Det gick sådär. Jag fick i alla fall chans att inviga hennes super söta nyckelpige jacka ifrån lindex. Så söt.

 

Vi var på kvällen bjuden på middag hos en vän till älskling. Hemmagjorda hamburgare stod på menyn. Lillan var utslut efter dagens äventyr och sov igenom hela middagen. Det var förvissa bra eftersom det är rätt svårt att äta med henne i knäet då hon vill ha allt jag har. Väldigt god mat och trevligt sällskap. Tredje dagen i rad jag slapp laga middag själv. Det tackar jag verkligen för. Den här påskhelgen har varit fullt upp från morgon till kväll. Jättekul. Man får så mycket mer energi när vädret är så fantastiskt. Att temperaturen varit uppe och nosat på sommarvärme är ju helt underbart. Det lite mer otrevliga är att det även lockat fram diverse flygfän och kryp. Nu hoppas jag på en kanon sommar eftersom jag har lyxen att få vara "ledig" hela sommaren.

 

Idag har hela familjen tagit en promenad runt Böle för att få njuta av solen och värmen.

 

Vi har även hälsat på lillans gammel farfar och farmor. Dom uppskattar så väldans att vi kommer med jämna mellanrum och bjuder alltid på så gott fika. Det är ju inte så hemskt besvärligt när dom bor så nära. Värre blir det att hälsa på mina mor och far föräldrar eftersom dom bor över 20 mil härifrån. Förhoppningsvis blir det en tur dit närmare sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0